Po przeanalizowaniu planów, nowych badaniach, opiniach ekspertów, spółka NCC oraz norweska firma Multiconsult doszły do wniosku, że tunel pomiędzy Islandią a Vestmannaeyar to realistyczna opcja, zarówno pod względem finansowym jak i warunków geologicznych. Tunel mógłby w bardzo dobry sposób usprawnić komunikację pomiędzy Vestmannaeyar a lądem stałym. Eksperci orzekli nawet, że nie ma powodów, by budżet takiej budowy przekroczył 16 miliardów ISK.
Projekt tunelu był przygotowany dla grupy popierającej pomysł podwodnego transportu pomiędzy Vestmannaeyar a Islandią. Grupa przekonuje, że tunel jest opłacalny i że jego konstrukcja będzie kosztować tyle co 30 lat użytkowania promu Herjólfur, który pływa pomiędzy Þórlakshöfn a Heimaey, z tym, że tunel jest inwestycją stałą a prom jest bardzo kosztowny, jeśli podliczyć koszta z wielu lat. Inną rozważaną opcją jest stworzenie przystani promowej w Bakkafjörður, której koszt działalności przez 30 lat wyniósłby około 15 miliardów ISK, jednak większość mieszkańców Heimaey nie jest zadowolona z tego pomysłu.
Copyright © 2003-2006 ICELAND.PL
Wszelkie prawa zastrzezone - All rights reserved
|
|