11.04.2005r.

Morgunblaðið

Oddzielić reklamy od wiadomości

Jednym z wniosków ustalonych podczas obrad komisji Alþingi d/s mediów jest, że konieczne jest wyraźniejsze oddzielenie reklamy od wiadomości. Według członków komisji reklamodawcy mają zbyt duży wpływ na kształt serwisów informacyjnych. Nie ustalono w tej sprawie żadnych konkretnych przepisów prawnych, jednak firmy medialne mają być zachęcane do likwidowania wpływów sponsorów na informacje.

Magnús Ragnarsson dyrektor stacji telewizyjnej SkjárEinn powiedział, że ustalenia komisji dotyczące możliwości posiadania udziałów w firmach medialnych uchwalone kilka dni temu są bardzo niedobre dla jego spółki zaś Gunnar Smári Egilsson z firmy 365-prentmiðlar (wydawcy m.in. Fréttablaðið i DV) powiedział, że nie uważa, żeby nowe przepisy stanowiły zagrożenie dla rynku medialnego na Islandii.





Skomentuj tę wiadomość na forum




Copyright © 2003-2006 ICELAND.PL
Wszelkie prawa zastrzezone - All rights reserved